I dag har jag varit på stadion



Stockholm stadionDet här är stadion
Idag har jag varit på stadion. Jag är så glad det har gåt så bra.
Nu ska jag bereta. Först gick jag och mamma upp och lagga matsäck sedan åkte vi till stadion vi åkte derekt dit. Sen vänta jag där i ungifär 10 minuter. Sedan kom dom. Först hadde vi längdhopp jag klara 3 meter. Sedan hadde vi höjd hopp vi börja på 85 sen klara några sig så blev det 90 i höjd då klara några det sen var det 95 och sedan 1 meter jag klara 1 meter och kom till 1 meter och 5 cm. Lykke var bäst av alla tjejer hon klara 1 och 10. Man hadde 3 försök på sig på varje höjd om man inte klara det så åkte man ut. Sen var det lunch och sedan springa 80 meter äfter det var det kulla. Sen var det spring tävling. Först var det alla tjejer i åk 3. Och det var 400 meter och 30 barn tävla jag mot. Och jag kom fyra. Jag låg 4 sen sprang jag om och då kom Ebba i kap med två hundradelar van hon över mig och kom 3. Sen gick vi till skolan och så kom mamma och hämta mig. Sen åkte vi hem. Och jag red. Och sedan hadde jag stalltjänst och gick hem och såg på idol och nu sitter jag vid datorn.

viste du att för länge sedan 1990 så var det hästtävlingar på stockholm stadium.
DEt här är vinnaren det året
ryttar-vm-1990

Kommentarer
Postat av: Steffi

Åh vad stolt jag blir gumman! Du är ju jätteDUKTIG!! Min fina lillasyster, jag saknar dig jätte mycket! Kramar från skåne<3

2009-10-01 @ 18:29:37
URL: http://stephaniejahn.blogg.se/
Postat av: steffi

fin bild på vinnaren!

2009-10-01 @ 18:31:49
URL: http://stephaniejahn.blogg.se/
Postat av: Sophie

Vad duktig du är Jossan!

Jag tyckte friidrotten på stadion var det roligaste under hela skolåret :)

2009-10-03 @ 07:53:10
Postat av: Jossan

tack steffi. Sophie det tycker jag med.

2009-10-24 @ 20:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0